Zmiany wprowadzono z powodu: uaktualnienie zakresu obowiązków Dyrektora
Zakres obowiązków Dyrektora
Zakres obowiązków i odpowiedzialności Dyrektora Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku.
1. Dyrektor sprawuje ogólne kierownictwo i reprezentuje Muzeum na zewnątrz.
2. Dyrektor odpowiada za prawidłową realizację działalności statutowej
oraz właściwe gospodarowanie mieniem i środkami finansowymi Muzeum.
3. Do zakresu działania Dyrektora w szczególności należy:
1) ogólne kierownictwo w sprawach działalności podstawowej, finansowej i administracyjnej,
2) dysponowanie majątkiem Muzeum oraz odpowiedzialność za celowe wydatkowanie środków finansowych przy współdziałaniu w tym zakresie z głównym księgowym,
3) planowanie działalności Muzeum w skali roku i dłuższej perspektywie czasowej, zgodnie z jego celami i zadaniami określonymi w Statucie Muzeum oraz możliwościami organizacyjnymi i finansowymi,
4) wydawanie zarządzeń, regulaminów, okólników i instrukcji,
5) zatwierdzanie sporządzanych planów pracy oraz sprawozdań z działalności Muzeum,
6) organizacja i sprawowanie ogólnego nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem systemu kontroli wewnętrznej,
7) ogólny nadzór nad zbiorami i ich ewidencjonowaniem oraz majątkiem Muzeum,
8) przedstawianie właściwym organom nadzoru i upoważnionym instytucjom planów rzeczowych i finansowych, sprawozdań oraz wniosków finansowo-inwestycyjnych,
9) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Muzeum oraz podejmowanie decyzji wynikających ze stosunku pracy,
10) stwarzanie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
11) udzielanie wszelkich informacji Zarządowi Województwa,
12) powoływanie i odwoływanie zastępcy dyrektora w uzgodnieniu z Zarządem Województwa Pomorskiego oraz sprawowanie funkcji pracodawcy,
13) współdziałanie z organizacją związkową działającą w Muzeum,
14) nadzór i prowadzenie spraw w zakresie współpracy z innymi podmiotami, których celem jest badanie i upowszechnianie dziedzin nauki, wiedzy i kultury reprezentowanych w Muzeum
4. Dyrektor jest odpowiedzialny za majątek Muzeum.
5. W zakresie realizacji statutowych celów działalności Muzeum Dyrektor
posiada pełną samodzielność i odpowiada za podjęte decyzje.
6. Dyrektor Muzeum bezpośrednio nadzoruje pracę:
1) Zastępcy Dyrektora ds. Działalności podstawowej,
2) Głównego Księgowego,
3) Kierownika Działu Kadr i Administracji,
4) Głównego Specjalisty – Radcy Prawnego,
5) Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
7. Dyrektor powołuje i odwołuje organy doradcze i opiniodawcze:
1) Komisję ds. Zakupu Muzealiów,
2) Kolegium Muzealników.
8. Decyzji Dyrektora wymagają w szczególności:
1) przyjmowanie przekazów do zbiorów,
2) zawieranie umów i zaciąganie zobowiązań finansowych,
3) zatrudnianie i zwalnianie pracowników Muzeum, ustalanie wysokości wynagrodzeń, awansów, nagród i kar,
4) przyznawanie świadczeń i pożyczek z funduszu socjalnego i
mieszkaniowego,
5) powoływanie komisji inwentaryzacyjnych,
6) zlecanie lub przeprowadzanie okresowych analiz merytorycznych, finansowych i gospodarczych, dotyczących działalności Muzeum,
7) akceptacja sprawozdań, planów i analiz dotyczących merytorycznej oraz finansowo-gospodarczej sfery działalności Muzeum.
9. Ponadto Dyrektor bezpośrednio kontroluje:
1) wykonanie umów i zobowiązań finansowych Muzeum, przez zatwierdzenie rachunków do wypłaty,
2) wszelkie wypłaty i świadczenia z tytułów umów o pracę i umów zlecenia lub o dzieło,
3) wykorzystywanie funduszu wynagrodzeń poprzez zatwierdzanie listy płac,
4) odpisy z majątku trwałego i przedmiotów nietrwałych oraz ubytki muzealiów na podstawie umotywowanych wniosków komisji.
Publikacja dnia: 01.07.2013
Dokument z dnia: 27.06.2013
Dokument oglądany razy: 7 177